Artykuły

Wyświetlono rezultaty 21-40 z 46.

Abraxus (SW: 13)

05-12-2005 19:45 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 30
Duży konstrukt Kości Wytrzymałości: 16k10 + 30 (130 pw) Inicjatywa: -1 (-1 Zr) Szybkość: 9 m KP: 28 (-1 Zr, +20 naturalny, -1 rozmiar), dotykowy 8, nieprzygotowany 28 Bazowy atak/zwarcie: +12/+26 Ataki: bodzenie +22 wręcz (1k8 + 15) Pełny atak: bodzenie +22 wręcz (1k8 + 15) Obszar/zasięg: 3 m/1,5 m ...

Księga Potworów II

Kolejne niebezpieczeństwa

07-11-2005 21:07 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 59
Po lekturze Księgi Potworów czułem się nie do końca usatysfakcjonowany, chociaż autorzy umieścili w niej większość znanych z literatury fantasy istot. Zabrakło mi w niej jednak kilku klasycznych monstrów, dlatego z niecierpliwością oczekiwałem na drugą część bestiariusza. Czy Księga Potworów II speł...

Oko Tyra - Potężny artefakt

20-07-2005 16:23 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 28
Historia i wygląd: Wokół reliktów związanych z bóstwami Torilu narosło już wiele legend i mitów. Mędrcy od wieków spierają się w kwestii losu tych legendarnych przedmiotów. Wśród mieszkańców Faerunu krążą legendy mówiące o potężnych artefaktach dzierżonych niegdyś przez Bogów, a niekiedy nawet będąc...

Większe wykrycie nieumarłego (Cza/Zak 3, Kap 3, Pal 3)

26-05-2005 19:16 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 1
Większe wykrycie nieumarłego Wieszczenie Poziom: Cza/Zak 3, Kap 3, Pal 3 Komponenty: W, S, M/KO Czas rzucania: 1 akcja Zasięg: 36 metrów Obszar: Ćwierć okręgu emanującego od ciebie do granic zasięgu czaru Czas trwania: Koncentracja, nie więcej niż 1 minuta/poziom Rzut obronny: Brak Odporność...

Zbroja z kości (Cza/Zak 8)

26-05-2005 19:14 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 16
Zbroja z kości Nekromancja Poziom: Cza/Zak 8 Komponenty: W, S, M Czas rzucania: 1 cała runda Zasięg: Osobisty Cel: Ty Czas trwania: 5 rund + 1 runda/poziom Rzut obronny: Wola (nieszkodliwy) Odporność na czary: Tak (nieszkodliwy) To potężne nekromantyczne zaklęcie powołuje do istnienia zbro...

Szpieg Bregan D'Aerthe

Drowy dotrą wszędzie

17-03-2005 19:36 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 46
Bregan D’Aerthe to znana i bardzo niebezpieczna grupa drowów-najemników z Menzoberanzzan, której członkowie są renegatami wśród swej rasy. Ostatnio dotychczasowy przywódca - Jarlaxle Beanre, zrzekł się władzy na rzecz jednego ze swoich poruczników – Kimuriela Oblodry, sam zaś postanowił...

Tancerz śmierci [PDF]

Czy odważysz się z nim zatańczyć?

05-03-2005 10:58 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 10
Muzyka i taniec to prawdziwe pasje wielu bardów - dla nich to coś nieuchwytnego, wręcz magicznego. [...] Wydaje się to niemożliwe, lecz istnieją osoby, których zamiłowanie do tańca przerodziło się w obsesję. Niekończący się taniec istot, które wsłuchują się w graną przez nich muzykę, stał się dla ni...

Długowieczność (Cza/Zak 9)

05-02-2005 11:57 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 23
Długowieczność Nekromancja [zło] Poziom: Cza/Zak 9 Komponenty: W, S, M Czas rzucania: 1 godzina Zasięg: Dotyk Cel: Dotknięta istota Czas trwania: 10 dni Rzut obronny: Wola neguje (nieszkodliwy) Odporność na czary: Tak (nieszkodliwy) Zaklęcie neguje u dotkniętej istoty efekty naturalnego starzenia p...

Kirath'a i Zivvrin - Słabe artefakty

Magiczne miecze w służbie Talosa

14-01-2005 18:24 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 18
Talos Władca Burz czasem w przypływie kaprysu obdarza swych czcicieli błogosławieństwem, by z jeszcze większą furią nieśli zniszczenie i chaos. W 1022 RD, kiedy to ponownie odradzała się organizacja Harfiarzy na dalekiej północy, na skutych lodem graniach Wielkiego Lodowca młody kapłan Talosa - Redr...

Przekształcenie nieumarłego (Cza/Zak 4)

29-11-2004 17:51 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 3
Przekształcenie nieumarłego Transmutacja Poziom: Cza/Zak 4 Komponenty: W, S Czas rzucania: 1 akcja Cel: Dotknięty nieumarły Czas trwania: 2 rundy/poziom (maks. 20 rund) Rzut obronny: Tak (nieszkodliwy) Odporność na czary: Tak (nieszkodliwy) Czarodziej, dotykając dowolnego nieumarłego o KW 3...

Przemieszczenie nieumarłych (Cza/Zak 3)

26-11-2004 17:57 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 2
Przemieszczenie nieumarłych Transmutacja [teleportacja] Poziom: Cza/Zak 3 Komponenty: W, S Czas rzucania: 1 akcja Zasięg: Dotyk Efekt: Okrąg o promieniu 4 m/poziom (maks. 40 m), którego centrum stanowi rzucający zaklęcie Cel: Patrz opis Czas trwania: Chwilowy Rzut obronny: Brak Odporność na...

Oznaczenie nieumarłego (Cza/Zak 5)

23-11-2004 09:31 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 4
Oznaczenie nieumarłego Wieszczenie Poziom: Cza/Zak 5 Komponenty: W, S Czas rzucania: 1 akcja Cel: Dotknięty nieumarły Czas trwania: Patrz opis Rzut obronny: Wola neguje Odporność na czary: Tak Dotknięty czarem nieumarły (w razie wrogiego nastawienia nieumarłego, czarującemu musi powieść się...

Nakrycie nieumarłego (Cza/Zak 2)

23-11-2004 09:25 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 6
Nakrycie nieumarłego Wieszczenie Poziom: Cza/Zak 2 Komponenty: W, S Czas rzucania: 1 akcja Zasięg: Dotyk Efekt: Obszar o promieniu 2 m/poziom i wysokości 2 m/poziom od dotkniętego miejsca Czas trwania: 1 godzina/poziom Rzut obronny: Brak Odporność na zaklęcia: Nie Czar sprawia, że wokół dotkniętego...

Kościana włócznia (Cza/Zak 3)

17-11-2004 22:48 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 10
Kościana włócznia Nekromancja Poziom: Cza/Zak 3 Komponenty: W, S Czas rzucania: 1 akcja Zasięg: Średni (30 m + 3 m/poziom) Cel: Jedno stworzenie Rzut obronny: Wytrwałość częściowo neguje Odporność na zaklęcia: Tak Czar ten materializuje w powietrzu krótką kościaną włócznię. Aby trafić nią przeciwni...

Osłabiająca aura (Cza/Zak 6)

17-11-2004 22:42 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 4
Osłabiająca aura Nekromancja Poziom: Cza/Zak 6 Komponenty: W, S Czas rzucania: 1 akcja Obszar: Okrąg o promieniu 3 metry/poziom, ze środkiem na magu Czas trawania: 1 minuta/poziom Rzut obronny: Wytrwałość neguje Odporność na zaklęcia: Tak Zaklęcie sprawia, że wokół czarującego pojawia się n...

Artefakty Szass-Tama

Co takiego kryje licz?

04-11-2004 19:39 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 27
Przedstawione w tym artykule potężne artefakty znajdują się w posiadaniu Zulkira Nekromancji - Szass Tama. Niegdyś spoczywały w krypcie licza Larlocha - arcymaga ze starożytnego Netheril, lecz wiekowy czarodziej pozwolił Szass Tamowi zabrać je ze swej krypty. Zarówno Kula Martwego Księżyca jak i Sie...

Siostra Cyrica

Groźne siostrzyczki

05-09-2004 13:12 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 46
Siostry Cyrica to elitarny regiment składający się głównie z kapłanek Cyrica, choć każda ludzka lub drowia kobieta wyznająca Boga Kłamstw może nią zostać. Oddział ten dosiada specjalnie hodowanych w Thay czarnych jednorożców (patrz: Potwory Faerunu str. 41) i jest szkolony do walki na nich. Regiment...

Laska Cieni i Ciemności - Słaby artefakt

Tylko dla cienistych

03-06-2004 18:44 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 11
Historia i wygląd: Ten artefakt został stworzony przez najwyższych kapłanów złej bogini Shar, ponad tysiąc lat temu i jest jednym z trzech powstałych egzemplarzy. Mówi się, że sama bogini pobłogosławiła swych wiernych podczas tworzenia tego przedmiotu. W procesie kreacji uczestniczyło też dwóch potę...

Kompendium Potworów: Potwory Faerunu

Więcej, ale czy lepiej?

19-05-2004 23:20 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 29
Świat Zapomnianych Krain - któż z grających w Dungeons & Dragons o nim nie słyszał? Najbardziej popularny i lubiany ze względu na dużą liczbę książek i gier komputerowych rozgrywających się w Faerunie. Właśnie poprzez gry komputerowe, takie jak Baldur's Gate, czy Icewind Dale, wiele osób zainteresow...

Shazzelim - Słaby artefakt

Zguba Grających na Harfach

27-02-2004 13:40 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 39
Historia: Shazzelim jest magicznym sejmitarem stworzonym przez zulkira Lauzorila (lub z jego rozkazu) tylko w jednym celu – zabijania jego zaprzysięgłych wrogów - Harfiarzy. Mędrzec Elminster z Cienistej Doliny po raz pierwszy spotkał się z tym ostrzem, gdy kapitan thayjskich armii imieniem Ah...