Artykuły
Wyświetlono rezultaty 21-40 z 46.
Abraxus (SW: 13)
05-12-2005 19:45 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 30
Duży konstrukt
Kości Wytrzymałości: 16k10 + 30 (130 pw)
Inicjatywa: -1 (-1 Zr)
Szybkość: 9 m
KP: 28 (-1 Zr, +20 naturalny, -1 rozmiar), dotykowy 8, nieprzygotowany 28
Bazowy atak/zwarcie: +12/+26
Ataki: bodzenie +22 wręcz (1k8 + 15)
Pełny atak: bodzenie +22 wręcz (1k8 + 15)
Obszar/zasięg: 3 m/1,5 m
...
Księga Potworów II
Kolejne niebezpieczeństwa
07-11-2005 21:07 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 59
Po lekturze Księgi Potworów czułem się nie do końca usatysfakcjonowany, chociaż autorzy umieścili w niej większość znanych z literatury fantasy istot. Zabrakło mi w niej jednak kilku klasycznych monstrów, dlatego z niecierpliwością oczekiwałem na drugą część bestiariusza. Czy Księga Potworów II speł...
Oko Tyra - Potężny artefakt
20-07-2005 16:23 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 28
Historia i wygląd: Wokół reliktów związanych z bóstwami Torilu narosło już wiele legend i mitów. Mędrcy od wieków spierają się w kwestii losu tych legendarnych przedmiotów. Wśród mieszkańców Faerunu krążą legendy mówiące o potężnych artefaktach dzierżonych niegdyś przez Bogów, a niekiedy nawet będąc...
Większe wykrycie nieumarłego (Cza/Zak 3, Kap 3, Pal 3)
26-05-2005 19:16 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 1
Większe wykrycie nieumarłego
Wieszczenie
Poziom: Cza/Zak 3, Kap 3, Pal 3
Komponenty: W, S, M/KO
Czas rzucania: 1 akcja
Zasięg: 36 metrów
Obszar: Ćwierć okręgu emanującego od ciebie do granic zasięgu czaru
Czas trwania: Koncentracja, nie więcej niż 1 minuta/poziom
Rzut obronny: Brak
Odporność...
Zbroja z kości (Cza/Zak 8)
26-05-2005 19:14 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 16
Zbroja z kości
Nekromancja
Poziom: Cza/Zak 8
Komponenty: W, S, M
Czas rzucania: 1 cała runda
Zasięg: Osobisty
Cel: Ty
Czas trwania: 5 rund + 1 runda/poziom
Rzut obronny: Wola (nieszkodliwy)
Odporność na czary: Tak (nieszkodliwy)
To potężne nekromantyczne zaklęcie powołuje do istnienia zbro...
Szpieg Bregan D'Aerthe
Drowy dotrą wszędzie
17-03-2005 19:36 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 46
Bregan D’Aerthe to znana i bardzo niebezpieczna grupa drowów-najemników z Menzoberanzzan, której członkowie są renegatami wśród swej rasy. Ostatnio dotychczasowy przywódca - Jarlaxle Beanre, zrzekł się władzy na rzecz jednego ze swoich poruczników – Kimuriela Oblodry, sam zaś postanowił...
Tancerz śmierci [PDF]
Czy odważysz się z nim zatańczyć?
05-03-2005 10:58 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 10
Muzyka i taniec to prawdziwe pasje wielu bardów - dla nich to coś nieuchwytnego, wręcz magicznego. [...] Wydaje się to niemożliwe, lecz istnieją osoby, których zamiłowanie do tańca przerodziło się w obsesję. Niekończący się taniec istot, które wsłuchują się w graną przez nich muzykę, stał się dla ni...
Długowieczność (Cza/Zak 9)
05-02-2005 11:57 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 23
Długowieczność
Nekromancja [zło]
Poziom: Cza/Zak 9
Komponenty: W, S, M
Czas rzucania: 1 godzina
Zasięg: Dotyk
Cel: Dotknięta istota
Czas trwania: 10 dni
Rzut obronny: Wola neguje (nieszkodliwy)
Odporność na czary: Tak (nieszkodliwy)
Zaklęcie neguje u dotkniętej istoty efekty naturalnego starzenia p...
Kirath'a i Zivvrin - Słabe artefakty
Magiczne miecze w służbie Talosa
14-01-2005 18:24 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 18
Talos Władca Burz czasem w przypływie kaprysu obdarza swych czcicieli błogosławieństwem, by z jeszcze większą furią nieśli zniszczenie i chaos. W 1022 RD, kiedy to ponownie odradzała się organizacja Harfiarzy na dalekiej północy, na skutych lodem graniach Wielkiego Lodowca młody kapłan Talosa - Redr...
Przekształcenie nieumarłego (Cza/Zak 4)
29-11-2004 17:51 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 3
Przekształcenie nieumarłego
Transmutacja
Poziom: Cza/Zak 4
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja
Cel: Dotknięty nieumarły
Czas trwania: 2 rundy/poziom (maks. 20 rund)
Rzut obronny: Tak (nieszkodliwy)
Odporność na czary: Tak (nieszkodliwy)
Czarodziej, dotykając dowolnego nieumarłego o KW 3...
Przemieszczenie nieumarłych (Cza/Zak 3)
26-11-2004 17:57 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 2
Przemieszczenie nieumarłych
Transmutacja [teleportacja]
Poziom: Cza/Zak 3
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja
Zasięg: Dotyk
Efekt: Okrąg o promieniu 4 m/poziom (maks. 40 m), którego centrum stanowi rzucający zaklęcie
Cel: Patrz opis
Czas trwania: Chwilowy
Rzut obronny: Brak
Odporność na...
Oznaczenie nieumarłego (Cza/Zak 5)
23-11-2004 09:31 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 4
Oznaczenie nieumarłego
Wieszczenie
Poziom: Cza/Zak 5
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja
Cel: Dotknięty nieumarły
Czas trwania: Patrz opis
Rzut obronny: Wola neguje
Odporność na czary: Tak
Dotknięty czarem nieumarły (w razie wrogiego nastawienia nieumarłego, czarującemu musi powieść się...
Nakrycie nieumarłego (Cza/Zak 2)
23-11-2004 09:25 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 6
Nakrycie nieumarłego
Wieszczenie
Poziom: Cza/Zak 2
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja
Zasięg: Dotyk
Efekt: Obszar o promieniu 2 m/poziom i wysokości 2 m/poziom od dotkniętego miejsca
Czas trwania: 1 godzina/poziom
Rzut obronny: Brak
Odporność na zaklęcia: Nie
Czar sprawia, że wokół dotkniętego...
Kościana włócznia (Cza/Zak 3)
17-11-2004 22:48 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 10
Kościana włócznia
Nekromancja
Poziom: Cza/Zak 3
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja
Zasięg: Średni (30 m + 3 m/poziom)
Cel: Jedno stworzenie
Rzut obronny: Wytrwałość częściowo neguje
Odporność na zaklęcia: Tak
Czar ten materializuje w powietrzu krótką kościaną włócznię. Aby trafić nią przeciwni...
Osłabiająca aura (Cza/Zak 6)
17-11-2004 22:42 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 4
Osłabiająca aura
Nekromancja
Poziom: Cza/Zak 6
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja
Obszar: Okrąg o promieniu 3 metry/poziom, ze środkiem na magu
Czas trawania: 1 minuta/poziom
Rzut obronny: Wytrwałość neguje
Odporność na zaklęcia: Tak
Zaklęcie sprawia, że wokół czarującego pojawia się n...
Artefakty Szass-Tama
Co takiego kryje licz?
04-11-2004 19:39 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 27
Przedstawione w tym artykule potężne artefakty znajdują się w posiadaniu Zulkira Nekromancji - Szass Tama. Niegdyś spoczywały w krypcie licza Larlocha - arcymaga ze starożytnego Netheril, lecz wiekowy czarodziej pozwolił Szass Tamowi zabrać je ze swej krypty. Zarówno Kula Martwego Księżyca jak i Sie...
Siostra Cyrica
Groźne siostrzyczki
05-09-2004 13:12 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 46
Siostry Cyrica to elitarny regiment składający się głównie z kapłanek Cyrica, choć każda ludzka lub drowia kobieta wyznająca Boga Kłamstw może nią zostać. Oddział ten dosiada specjalnie hodowanych w Thay czarnych jednorożców (patrz: Potwory Faerunu str. 41) i jest szkolony do walki na nich. Regiment...
Laska Cieni i Ciemności - Słaby artefakt
Tylko dla cienistych
03-06-2004 18:44 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 11
Historia i wygląd: Ten artefakt został stworzony przez najwyższych kapłanów złej bogini Shar, ponad tysiąc lat temu i jest jednym z trzech powstałych egzemplarzy. Mówi się, że sama bogini pobłogosławiła swych wiernych podczas tworzenia tego przedmiotu. W procesie kreacji uczestniczyło też dwóch potę...
Kompendium Potworów: Potwory Faerunu
Więcej, ale czy lepiej?
19-05-2004 23:20 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 29
Świat Zapomnianych Krain - któż z grających w Dungeons & Dragons o nim nie słyszał? Najbardziej popularny i lubiany ze względu na dużą liczbę książek i gier komputerowych rozgrywających się w Faerunie. Właśnie poprzez gry komputerowe, takie jak Baldur's Gate, czy Icewind Dale, wiele osób zainteresow...
Shazzelim - Słaby artefakt
Zguba Grających na Harfach
27-02-2004 13:40 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 39
Historia: Shazzelim jest magicznym sejmitarem stworzonym przez zulkira Lauzorila (lub z jego rozkazu) tylko w jednym celu – zabijania jego zaprzysięgłych wrogów - Harfiarzy. Mędrzec Elminster z Cienistej Doliny po raz pierwszy spotkał się z tym ostrzem, gdy kapitan thayjskich armii imieniem Ah...
Przejdź do strony: